Member details

indogroep

indogroep
indogroep (2186)
Join
Is this your club? Join!

Sort by: -Old first- | New first

31 Mar, 15:21
Hallo mijn naam is Astrid ben 47 jaar.
Mijn vader is Hollander mijn moeder is halfbloed Indische geboren in Ambrawa.de vader van mijn moeder zat in het knil en trouwde rond 1925 met mijn Indische oma.In oorlogstijd zaten mijn oma en haar 8 kinderen in het Jappenkamp.Oma is in het Jappenkamp overleden mijn moeder was 6 jaar en zag haar sterven.
19 May, 18:27
Hoi, ik ben Deen, ben 43 jaar. Ik ben geboren in Semarang en in 1965 als baby naar NL gekomen. Ben de jongste uit een gezin van 7 en ben de enige uit ons gezin die zich Indo voelt en zich sterk verbonden voelt met haar roots. Ben al meerdere keren terug geweest en dit jaar weer. En wie weet in de toekomst....? Ik ben getrouwd met Bert en we onze dochter heet Dewi. Oh ja, ik ben de 2e generatie.
21 May, 11:17
ben nina kom uit klein dorpje strijen
allebei mijn opaas zaten in knil en allebei omaas uit indie:-d
22 May, 15:40
ik ben raoul ik zelf ben geboren in nederland. me opa en oma en me vader komen uit surabaya ze hebben ook nog in malang en op bali gewoond. me opa zat bij het leger en heeft tegen de jappen gestreden me oma is gevangen genomen door de jappen.
gelukkig hebben ze het overleefd anders was ik hier nu niet.toen de oorlog over was hebben ze nog een paar jaartjes in indonesie gewoond en toen is me vader geboren. en zijn vervolgens naar nederland verhuist..
22 May, 16:25
heey ik ben janique ik kom uit sorong
mijn opa heeft tegen de jappen gevochten en is krijgs gevangen geweest mijn oma heeft in een jappen kamp gezeten
maar gelukkig hebben ze het overleeft
:-d ik woon nu in nederland KOUD het weer hier :-p
31 May, 09:36
Hallo,

Ik ben Conny. Van Molukse afkomst.
Woonachtig in Capelle ad Yssel, met 3 kids en man.

Van mijn moederskant weet ik, dat mijn oma in de Jappenkamp heeft gezeten.
EN mijn opa was een KNIL-soldaat.
Van mijn vaderskant, kan ik alleen beamen dat mijn opa soldaat was.
Al mijn ooms entantes hebben wel financiele genoegdoening ontvangen, middels een stichting. Dus zullen ze ook wel oorlogslachtoffers zijn geweest.

Ikzelf heb weinig meegekregen, over de Jappenoorlog.
Maar dit wou ik even kwijt.:gentleman:
1 Jun, 18:35
Mijn naam is Ian. Ik ben 15 jaar en woon in Leiden (Zuid-Holland). Mijn famillie komt van Java. Yogyakarta om precies te zijn. Ik zit nu op het Stedelijk Gymnasium Leiden in klas 3 en als ik deze school afmaak mag ik met mijn oom een keer naar Yogyakarta :-d
4 Jun, 16:19
ik ben cleo
geboren in; bali
woont 8 jaar in nederland!

:-d
8 Jun, 14:53
ik ben nadieh
geboren in nederland
mij opa,oma,ooms, tantes, vader zijn geboren in surabaya..
9 Jun, 19:03
Ik ben Kevin Damien S.de Rooy woonachtig in Hilversum.
Mijn ouders zijn half ned half ind.
(y)
10 Jun, 18:01
Hallo Ik ben Ton een doodgewone hollandse jongen,maar omdat ik ben opgegroeid in de vijftiger jaren in Den Haag kennis gemaakt met de Indonesische cultuur,muziek,eten,en mensen,en heb daardoor veel waardering voor dit alles gekregen.
12 Jun, 17:14
Saya punja nama Percy, Indo, en Indo dat betekent Indisch en niet Indonesisch (zoals sommige niet-wetende-mensen denken, indoeuropeaan zie ook woordenboek, familei's generatie's lang altijd met Nederlands paspoort), ik ben geboren 1977 in Nederland als 3de Nederlands-Indische generatie en woon in Sittard, mijn moeder komt uit Surabaya, Vader uit Batavia / Jakarta, beiden als tieners na de middelbare school met hun familie naar Nederland gekomen, van beide kanten hebben mijn Opa's en Oma's de Japanse bezetting intens beleefd. Beide Opa's oude KNIL gedienders en overlevenden van de Jappenkampen.
Na bijna een heel leven gevochten te hebben kwam mijn familia voor een nieuwe uitdaging....
hier in Nederland van de grond af aan te beginnen met een nieuw leven....men had totaal niks toen in die tijd....het kamp gevoel kwam terug doordat men in piepkleine kamertjes in Pensions werd geduwd....men kreeg kleren/dekens en eten(kentang) van de overheid waarna elke cent terug moest worden betaald...maar goed...uiteindelijk na een moeilijke periode zijn we allemaal goed terecht gekomen in de maatschappij. Allen vrij en zeer Indisch opgevoed met daarbij de culturele aspecten en leefwijzen, denk bijv. aan taal, eten en muziek. Kortom vind ik dat ik kan zeggen; dat ik Indisch ben opgevoed. Mijn vader heeft bijvoorbeeld jaren lang Indische avonden en kumpulans georganiseerd in het zuiden van het land. Mijn vader en ik spelen allebei graag Indo-Rock op de gitaar, net zoals de rest van de familie houden we van muziek, makan en gezelligheid maken.
Ik ben erg content en op prijs gesteld met mijn hedendaagse en achterliggende Indische cultuur en historie, voor nu en in de toekomst....en dit wil ik graag delen met mijn nazaten en alle geinteresseerden....maar nu....

Het lijkt alsof de Indische cultuur afsterft;
Indische avonden lopen slecht, PasarMalams worden weinig bezocht, Toko's worden steeds duurder (sateh/Bami haal je bij de AlbertHeijn toch?) vanwege lage omzet, steeds minder Kumpulans en de "oude" Indo-rockers sterven uit.
Waarom? Laat de nieuwe generatie zich terug vallen in het vermengen en verdunnen van de Indische cultuur? Beschikt men over genoeg kennis van de Indische cultuur of leeft men in onwetendheid? Wat doen we eraan? Laat de nieuwe generatie voorzich spreken en eventueel actie ondernemen zou ik zeggen !!
Ik ben lid en mede-moderator van :
http://nederlands-indie.hyves.nl/
Waar Indisch nog echt Indisch is.....ayo Indo laat je horen !! Naast deze indogroephyve moet je de N-I hyve (ruim 3300 leden) toch maar ook eens checken...sudah lihat?

groetjes
PRC.
(h)
14 Jun, 22:39
Hallo, Mijn naam is Bella, 38 en geboren in Rotterdam! Mijn ouders zijn allebei in Indonesie geboren en sinds eind jaren 50 hier in Nederland!..Ben trots op mijn afkomst because I got the best of both worlds.. De hollandse nuchterheid gemixed met een stukje mooi cultuur!
16 Jun, 16:50
Hallo lui,

Mijn naam is Yvonne Maksurilla,
ben 26 jaar en moeder van Dochter Jakarta

Mijn moeder is half Manado half Ambon,
Mijn pa is een indo...

Ik ben traditioneel opgevoed met de indonesische taal.
En niet willen luisteren betekent: voelen!
Ik ben trots op me roots, en zou het niet anders willen....

Selamat semua! :peace:
17 Jun, 18:49
Hoi gasten

Ik ben John.
ik woon in amsterdam en hier ben ik opgegroeid dus mijn ibu 100%kacang bapak 100% keju hehehe.
ik ben 22 jaar
ik heb een relatie van 2 jaar in indonesia-medan wonen.

Ik kom hier terecht vanwege mijn opa die in de jappen kamp heeft gezeten en die was gevlucht met de andere groep.

Subject Started by  Replies   Last 
Linda
0 yesterday, 23:03
Linda
1 yesterday, 21:19
Linda
40 yesterday, 19:54
Linda
28 yesterday, 19:31
Linda
72 yesterday, 10:54
Cius